Digital dugnad - DigiPost

Norges idrettsforbund har inngått en avtale med Posten som gir idrettslag muligheten til å tjene penger ved hjelp av noen få tastetrykk. Haslum IL er registrert som en av klubbene du kan støtte ved å begynne å bruke DigiPost. 

2015-02-18
BER-Håndball

 

Facebook_coverbilde.jpg

Den enkleste måten å støtte Haslum IL på

Digipost er den digitale varianten av den grønne postkassen de fleste av oss har utenfor huset. Det er en sikker digital postkasse på nett som er knyttet opp til personnummeret ditt og vil vare livet ut. I motsetning til den grønne postkassen, er Digipost tilgjengelig overalt på PC/Mac, nettbrett og mobil. Med Digipost vil du for eksempel kunne motta pinkoder, epikriser og prøvesvar digitalt – informasjon som, frem til nå, bare har kunnet blitt sendt fysisk.

Spre budskapet til medlemmer, venner og bekjente og oppfordre alle til å registrere seg på Digipost. For hver nye bruker som rekrutteres, får Haslum IL kr 25,-. Hver uke mottar i tillegg idretttslaget som har rekruttert flest brukere 3.000,-. Laget som har rekruttert flest brukere i løpet av hele kampanjeperioden vinner 20.000,-.

I tillegg til å motta post, kan du enkelt laste opp og lagre viktige dokumenter som fødselsattester og arbeidskontrakter etc inn i løsningen. I mobilappen kan du også scanne dokumenter og laste rett opp dersom du har kamera på mobilen din.

Det er også flere tusen butikker som er knyttet opp til Digipost. Det gjør at du automatisk får kvitteringer fra dem i Digipost når du har registrert kortet ditt. XXL, taxier og Tilbords er eksempler på leverandører. Da trenger du ikke lete etter kvitteringen for den kjøkkenmaskinen du kjøpte på Tilbords når den slutter å virke. Den kvitteringen kommer automatisk inn i Digipost.

Stadig flere bedrifter sender post digitalt. I Digipost kan du motta brev og dokumenter fra banker, forsikringsselskaper, helseforetak og mange fler.

Slik gjør du: Gå inn og Registrer deg på www.digipost.no/digitaldugnaden og velg Akershus under fylke og så Haslum IL:

Registrering.jpg

 

1. januar 2015 koplet de første offentlige virksomheter seg på, blant annet NAV. I løpet av første kvartal 2016 er alle statlige virksomheter pålagt å sende post digitalt.

For å motta post fra det offentlige digitalt må du ha en sikker digital postkasse. Vanlig e-post kan ikke benyttes da dette ikke er regnet som sikkert nok.

Ofte stilte spørsmål om Digipost:
1. Hva er Digipost? - Digipost er en digital variant av den grønne postkassen de fleste av oss har utenfor huset. I motsetning til den grønne postkassen din, er Digipost tilg jengelig overalt på PC/Mac, og mobil. Tjenesten er laget fordi det ikke er lovlig å sende personopplysninger på vanlig e-post, og fordi brev ofte er upraktisk og tidkrevende.

2. Hva er forskjellen på Digipost og E-post? - Sikkerhetsnivået er hovedforskjellen på e-post og Digipost. Sensitiv informasjon er ikke lov å sende på vanlig e-post, men på Digipost kan du motta alle typer dokumenter som for eksempel helseopplysninger, informasjon fra banker og forsikringsselskaper, kommunale- og statlige virksomheter.

3. Kan alle få Digipost? - Alle over 15 år kan åpne sin digitale postkasse. Postkassen er personlig og knyttet opp til personnummeret ditt.

4. Koster det noe? - Det koster ingen ting å åpne Digipost.

5. Hvem får jeg post fra i Digipost? - På Digipost kan du motta brev og dokumenter fra banker, forsikringsselskaper, helseforetak og mange fler. Nå har også det offentlige begynt å sende digitalt, som betyr at du kan få brev fra eksempelvis NAV.

Flyer.pdf